Leidende marktposities, mogelijkheden om meer kosten te besparen en sterke aanwezigheid in zowel fysieke winkels als online zijn drie redenen waarom Ahold Delhaize het favoriete aandeel onder de grote Europese supermarktbedrijven is.
Het zijn de gebieden waarop Ahold Delhaize zich onderscheidt van de concurrentie, zo legt Morningstar-aandelenanalist Ioannis Pontikis in deze video uit. Ook gaat hij dieper in op de positie in online in zowel Europa als de Verenigde Staten. Al vroeg heeft Ahold Delahaize daarin stevig in geïnvesteerd en dat heeft geleid tot de huidige dominante online marktposities aan beide kanten van de oceaan.
Verder bespreekt analist Pontikis ook Carrefour. Want ook de Franse supermarktreus zit niet stil.
Lees meer over aandelen:
- Richemont ondergewaardeerd door vrees voor stagnatie in China
- Amazon is ondergewaardeerd gezien zijn groeimogelijkheden
- Economic Moat Barometer: concurrentievoordeel in relatie tot rendement en waardering